روزگار من

هلپ می

/ بازدید : ۲۴۳

صحبت های آقای دکتر الهی قمشه ای رو دوست دارم خیلی  آدم رو مشتاق به خدا و همچنین زندگی میکنه

بر عکس خیلی روحانیون که آدم رو از زندگی و خدا مایوس میکنن

این چند روزه خیلی خوف و ترس داشتم بخصوص بعد از مرگ اون دو تا جوون و دیدن عکس های روز عقدشون

بیشتر از خوف حس دلسوزی داشتم اون هم نه فقط واسه خودم واسه خونوادم و همه ، حتی اونها که از دید خیلی ها وسط جهنم جاشونه

حس بدی بود واقعا

بهر حال الان کمی بهترم که امیدوارم بهتر  از این هم بشم

و این بهتر بودنم بخاطر اینه که به این نتیجه رسیدم که من نمیتونم مهربونتر و بخشنده تر و عالم تر از خالق باشم و مسلما این حس ترس غریبگی نسبت به خدا این نا امیدی از تلاش و بی تحرکی از خیلی گناهان بدتره

خیلی از معانی قرآن و احکام رو نمیفهمم خب چکار کنم درکم نمیکشه ! ردشون نمیکنم ولی نمیتونم الان بفهممشون و درست رعایتشون کنم 

بخصوص وقتی میبینم این همه اختلاف هست توی ترجمه ها و تفسیر ها، شک میکنم. از اونطرف هم نمی تونم مثل خیلی های دیگه  منکر همه چیز بشم.نه میتونم صفر باشم نه صد! ولی خب تلاش میکنم خوب باشم و اگر یجا میلنگم جای دیگه جبران کنم

فکر میکنم این عاقلانه تر از اون افسردگی و بد بینی باشه

امیدوارم راه رو گم نکنم 

امیدوارم قدرت پذیرش راه درست و درک و استقامت توش رو هم پیدا کنم

خوش به سعادت اونها که  راه درست رو یافتن و بهش مطمعنن و توش استوار



پ.ن:

دلم به این دو آیه خوشه


إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هادُوا وَ النَّصاری‏ وَ الصَّابِئینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ 

هر یک از مسلمانان و یهود و نصاری و صابئان ( پیروان حضرت یحیی ) که از روی حقیقت به خدا و روز قیامت ایمان آورد و نیکوکاری پیشه کند ، البته آنها از خدا پاداش نیک یابند و هیچ گاه بیمناک و اندوهگین نخواهند بود. 62 بقره

إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هادُوا وَ الصَّابِئُونَ وَ النَّصاری‏ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ

البته هر کس از گرویدگان به اسلام و یهودان و ستاره پرستان و نصاری که به خدا و روز قیامت ایمان آورد و نیکوکار شود هرگز آنان را ترسی و اندوهی ( در عالم آخرت ) نخواهد بود. 69 مائده

۲
خانوم زرافه
۲۳ تیر ۲۳:۱۷
من به یه جمله خیلی معنقدم به اندازه ی تعداد آدمهای روی زمین راه هست واسه رسیدن به خدا ، هر کسی به یه شیوه با معبودش ارتباط برقرار میکنه نسخه ای که حال منو خوب می کنه ممکنه واسه یکی دیگه جواب نده .. من همیشه در مواقع ترس و نا امیدی به حسم اعتماد میکنم .. یکی با نماز آروم میشه ، یکی تار می زنه ، یکی گریه می کنه ، یکی قرآن می خونه .. یکی آهنگ گوش میده ، یکی به دیگری کمک میکنه ، یکی به آسمون خیره میشه .. یکی می خوابه .. به تعداد آدمها راه هست واسه ارتباط .. خودت باید قلق دلت رو پیدا کنی ببینی چی حالشو خوب می کنه .. هیچکس بهتر از خودت نمی دونه چی واست خوبه .. 

روزگارت شاد و سرشار از عشق :)
پاسخ :
سلام عزیزم

درسته.باید خیلی روش فکر کنم.ممنون
پیمان پورجبار
۱۳ مرداد ۰۰:۱۷
با سلام.از اینکه به قرآن ( در این زمانه دروغ و فریب و فتنه) معتقد هستید خوشحال هستم. این را بدانید که در همه جای قرآن از انسان دعوت به عمل آمده که به دین رسول الله (ص) بپیوندند. واین مژده داده شده که هرکس به الله متعال و رسول ایمان بیاورد ترسی برایش نخواهد ماند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
گاهی لازمه بشینیم و با خودمون درد دل کنیم
گاهی هم شادیهامون رو باید با خودمون تقسیم کنیم!
و اون کسی که باید بیشتر از همه بهش احترام بزاریم کسی نیست جز همین خودمون!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان